
בעקבות עליית מחירי החשמל בשנים האחרונות והשאיפה של מדינת ישראל להקטין את תלות התפתחותה של הכלכלה הישראלית בבניית תחנות כוח חדשות, התפתחה במדינה מגמה של העדפת מוצרים חוסכי אנרגיה בעלי יעילות גבוהה במיוחד. מגמה זו מגיעה משני הצדדים של המטבע : הצרכן והמדינה. הדבר מתווסף למגמה הירוקה השוטפת את כל מדינות העולם המערבי בשנים האחרונות וקוראת לצמצום בזבוז האנרגיה וזיהום האטמוספירה ע"י הגזים הנפלטים אליה מתחנות הכוח המיותרות.
חברת האחים פולק, משווקת מזה שנים רבות מגוון רחב של מוצרים בתחומים שונים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה במיוחד אשר עונים לצרכים אלו. המוצרים חוסכים לצרכן חשמל רב וכתוצאה מכך נחסכות גם הוצאות מיותרות.
בין המוצרים הרבים אותם החברה מציעה אשר יכולים לחסוך בעלויות החשמל ובזבוז האנרגיה ניתן למצוא מפוחים, מאווררים, משאבות, מסכי אוויר, מדחסים ומערכות רבות נוספות.
כמו כן החברה עושה רטרופיטים לצ'ילרים במלונות לצורך התייעלות אנרגטית וחסכון בחשמל ועלויות.
להלן כתבה בנושא:
משרד התשתיות הלאומיות פירסם הודעה בתאריך 06/06/2010, להלן ההודעה: 20 בתי מלון מכל רחבי הארץ עמדו בדרישות המכרז שפירסם משרד התשתיות הלאומיות ויחסכו כ- 6.6 מיליון ש"ח לשנה! 20 בתי מלון מכל רחבי הארץ עמדו בדרישות המינימום בשלב א' במכרז שפרסם משרד התשתיות הלאומיות להתייעלות אנרגטית בבתי מלון. במסגרת המכרז נדרשו בתי המלון להתייעל בצריכת האנרגיה בשיעור של 10% לפחות בתמורה למענק כספי, סכום המענקים כולם עומד על כ-3.5 מיליון ש"ח. גובה המענקים לכל בית מלון אשר עמד במכרז נע בין 74,000 ש"ח ל – 200,000 ש"ח. למכרז נגשו 23 בתי מלון שהגישו תוכניות להתייעלות אנרגטית שכוללות צמצום בצריכת חשמל ודלקים ותוכנית להסטת עומסים. שיעור ההתייעלות אשר זיכה את בית המלון במענק הגבוה ביותר הוא 77.65%, הנמוך ביותר היה 10.14% שיעור ההתייעלות הממוצעת עומד על 25.33%. שלושה בתי מלון הציגו התייעלות נמוכה מהנדרש ולא זכו למענק. סך כל החיסכון לכלל בתי המלון שהציגו תוכניות התייעלות הינו כ – 6.6 מליון ש"ח לשנה, וכ- 33 מיליון ש"ח בחמש השנים הקרובות. החיסכון בצריכת החשמל שיושג עם יישום הפרויקטים עומד על כ - 8,515,258 קוט"ש. עלות החיסכון לחמש שנים הינו 8 אגורות לקוט"ש לחשמל מהרשת ו- 4 אגורות לקוט"ש להתייעלות בכלל. שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו: " ההתיעלות האנרגטית מהווה נדבך חשוב בהורדת רמת זיהום האוויר בישראל ויצירת תרבות צריכת חשמל. קידום ההתייעלות יפחית את כמות תחנות הכח שנצטרך להקים. יש לזכור כי בסופו של דבר, החשמל הירוק ביותר הוא זה שלא צריך לייצר. להתייעלות גם יתרונות כלכלים, מכיוון שחסכון בחשמל מביא בהכרח גם לחסכון כספי משמעותי. אני מברך על זכיית המלנות במכרזים ומאמין שבקרוב עסקיים נוספים יצטרפו למהפכת ההתייעלות". מטרת משרד התשתיות הלאומיות היא ליצור אפקט רחב היקף בקרב בתי המלון על מנת להגביר את המודעות להתייעלות אנרגטית, התכנון הוא להרחיב את הפיילוט בעתיד לבתי מלון נוספים ולמגזרים שונים במשק. כבר בחודש יולי יפתח שלב ב' של המכרז שיאפשר לבתי מלון נוספים להגיש תוכניות התייעלות. |