Universal seal

 

גלגלי שיניים פנימיות - Internal gear


לקטלוג סדרה זו (לחץ כאן)
זהו למעשה הפטנט הראשון של היצרן אשר מבוסס למעשה על גלגל שיניים קטן (Idler) הסובב בתוך גלגל שיניים גדול (Rotor), על גבי פין.


הגלגל הגדול - הרוטור, הינו המשך של ציר המשאבה.
עקב הפרשי הקטרים של הגלגלים, ממוקם ה-Idler אקסנטרית בגוף המשאבה ואת החלל שנוצר בעקבות זאת, מכסה ה"ירח" (Crescent).


כשהמשאבה מתחילה להסתובב, גלגלי השיניים יוצאים משילוב ליד צד היניקה, ולכן נוצר ואקום אשר מושך את הנוזל אל תוך המשאבה.
בצידו השני של המהלך, גלגלי השיניים חוזרים להשתלב זה בזה וגורמים בכך
לנוזל לצאת החוצה בלחץ.


יתרונן הגדול של סוג משאבות אלו הוא בכך שיש רק שני תותבים כאשר רק
אחד מהם נמצא בתוך הנוזל. יתרון זה משמעותי במיוחד לאור אורך החיים
הצפוי למשאבה שכזאת.

 

בסדרה חדשה זו, שם היצרן דגש על אפשרות שירות למשאבה בצורה קלה ונגישה - עבור האטם.
בית המסב הוגדל, כך שניתן לפרק את האטם מצד בית המסב, ללא צורך בפירוק כל המשאבה כדי להגיע לאטם, כפי שנדרש היה בסדרות הישנות יותר!
בנוסף, חלל בית האטם הותאם לקבלת מגוון די גדול של אטמים מכניים מיצרנים שונים ללא צורך במודיפקציה במשאבה עצמה בעת החלפת סוג האטימה.
כמו כן, קל להסב משאבה שכזו מאטימת חבלים לאטם מכני.

 

כל משאבת גג"ש של ויקינג מצויידת בשסתום פריקה לביטחון, למניעת פעולה בלחץ גבוה מדי! בוא ראה כיצד פועל השסתום:

 

לפרטים נוספים על משאבות לטמפרטורה קרה .

 

חזרה למסך ראשי VIKING