
מה יצרני משאבות חלזוניות לא רוצים שתדעו – פרק ראשון
הנה פרטים טכניים חשובים מעין כמותם, לפני רכישת משאבה חלזונית, שצריך וכדאי לדעת!
להלן חתך של משאבה חלזונית כפי שקיימת כמעט (*) אצל כל היצרנים:
![]() |
המנוע מעביר התנועה למקשר בצורה צירית. |
איזה מקשר סטנדרטי יימצא בכל המשאבות של מונו, סיפקס, נאץ וכל האחרים:
![]() |
מקשר הפין (Pin Joint) – שזה כמו שמחברים נגרר לוו גרירה ברכב. כלומר, מעין פין שעובר בתוך כתוצאה מכך, שטח המגע של הפין עם שני חלקי המקשר, מתכנסים לכדי הכח החוזר במשאבה – במיוחד בלחצים גבוהים ו/או צמיגות גבוהה, |
יצרן המשאבות WANGEN גרמניה, שם לו למטרה למנוע בעיות אלו ולכן, כל המשאבות מתוצרתו, מיוצרות עם מקשר קרדני!
![]() |
קל לראות שבמקשר הקרדני, הפין המחבר את החלקים, עובר דרך קדח גלילי ולכן, יש מקשר שכזה כמעט ואינו נפגע ו/או נשחק, כתוצאה מלחצים גבוהים ו/או צמיגות |
כדי להיווכח בתוצאות החמורות של שימוש במקשר פין מהסוג של כל המשאבות הנפוצות בישראל, די כדי לראות תמונות של "עין" הרוטור והשחיקה שמתקיימת אם לא תופסים אותה בזמן:
![]() |
ברור מאליו שבשחיקה קשה שכזו, יש צורך להחליף גם את הרוטור ו/או ציר |
משאבות חלזוניות WANGEN – חסכון מוכח בעלויות האחזקה ממליצים לקרוא על מחקר שארך 11 שנים במכון טיהור שפכים שהשתמש במשאבות ונגן גרמניה, בכל השלבים השונים של התהליך תוכלו להשתאות כמונו, בתיאור של אחת המשאבות שבמחקר הנ"ל, שפעלה במשך 66,000 שעות עבודה ![]() לקריאת המחקר – לחצן כאן למעבר לפירוט של המכלול הבא בסדרת היתרונות של WANGEN – בית המסבים האינטגרלי, לחצו כאן לראות סרטון המדבר על כל היתרונות במשאבת ונגן גרמניה – לחצו כאן למעבר לאתר המשאבות החלזוניות שלנו – לחצו כאן לקביעת פגישה עמנו כדי לדון בתועלות משאבות ונגן לשימושים שלכם, לחצו כאן
|